Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

نمايشگرهاي ديروزي و امروزي

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

نمايشگرهاي ديروزي و امروزي

نمايشگرهاي LCD

پيشرفت فناوري‌ ‌در عرصه توليد نمايشگرهاي رايانه سبب شد تا نمايشگرهاي LCD به عنوان جايگزيني مناسب براي نوع CRT روانه بازار شود. استفاده از کريستال مايع در اين نمايشگرها به حذف لامپ‌هاي تصوير و در نتيجه کوچک شدن ابعاد و کاهش يافتن وزن اين سخت‌افزار منجر شد اما مشکلي که استفاده از کريستال مايع در توليد نمايشگرها به همراه داشت موضوع سوختن پيکسل است. اين يعني با سوختن يک پيسکل از نمايشگر، آن قسمت از نمايشگر شما ديگر قادر به نمايش تصاوير نخواهد بود و جايگزين آن يک نقطه سياه خواهد شد. از نظر وزن و ميزان مصرف انرژي در نمايشگرهاي LCD بايد گفت اين نمايشگرها حداکثر 3 يا 4 کيلوگرم وزن دارند و ميزان مصرف انرژي آن‌ها نيز حدود 40 وات يعني يک سوم مانيتورهاي CRT است.

نمايشگرهاي LED

تفاوت بارز ميان نمايشگرهاي LED و LCD نوع ماده استفاده شده در آن براي نمايش تصاوير است. در نمايشگرهاي LED ديودهاي نوري نيز براي انتقال تصاوير ازکريستال مايع استفاده شده است اما منبع نور به‌کار گرفته شده در آن‌ها متفاوت است. در نمايشگرهاي LCD لامپ‌هاي فلورسنت مسئوليت تامين نور مورد نياز نمايش را بر عهده دارند، در حالي که در نوع LED نمايشگرها، اين وظيفه برعهده لامپ‌هاي LED گذاشته شده است. همين امر سبب شده تا علاوه بر افزايش وضوح تصوير ميزان مصرف انرژي در اين نوع نمايشگرها نيز کاهش يابد.

نمايشگرهاي 3بعدي و تلويزيوني

بد نيست براي آگاهي شما عزيزان به اين دو نمونه از نمايشگرهاي جديدي که توسط شرکت‌هاي سازنده توليد شده است، اشاره‌اي داشته باشيم. يک نمونه از اين نمايشگرها به طور هم‌زمان امکان تبديل شدن به تلويزيون و اتصال کابل‌هاي مربوط به آن را نيز دارند. نمونه ديگري از نمايشگرها که روانه بازار شده است نمايشگرهاي 3بعدي است. در اين مدل از نمايشگرها فناوري‌هاي جديدي به کار رفته است که امکان مشاهده تصاوير 3بعدي را براي کاربر فراهم مي‌کند. درباره اين نمايشگرها بايد به اين نکته نيز اشاره کرد که برخي از شرکت‌هاي توليدکننده نمونه‌هايي از آن را توليد کرده‌اند که بدون نياز به استفاده از عينک‌هاي 3بعدي نيز کارايي دارند.

انتخاب يک نمايشگر مناسب

هر چند به‌طور طبيعي مي‌توان فناوري‌هاي لحاظ شده در نمايشگرهاي جديد را راهنماي مناسبي براي انتخاب يک نمايشگر دانست اما با اين وجود ممکن است برخي از کاربران به دلايل شخصي قصد خريد مدل‌هاي قديمي‌تر نمايشگرها را داشته باشند. با اين تصور بايد به اين نکته اشاره کرد که در خريد يک نمايشگر در کنار وضوح تصوير و نوع صفحه‌نمايش لازم است به نکات ديگري مانند وزن آن نيز توجه داشته باشيد. مسئله قابل توجه ديگر اندازه نمايشگر يا به اصطلاح چند اينچي بودن آن است که به نوع کاربري شما و البته فضاي پيش‌بيني شده براي قرار دادن آن بستگي دارد. به عنوان مثال در يک فضاي کوچک که قرار است چند رايانه در کنار هم قرار بگيرند، ممکن است استفاده از نمايشگرهاي 17 اينچي مناسب نباشد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)